Ankieta

Gdzie spędziłeś wakacje?

WynikiZagłosuj
ankieta

Newletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu - zapisz się na naszą listę mailingową.

newsletter

Pozostałe

Logo BIP
ankieta

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 26588 osób
  • Do końca roku: 72 dni
  • Do wakacji: 249 dni

Kalendarium

Poniedziałek, 2014-10-20

Imieniny:

Ireny, Kleopatry

Jesteś tu: » Strona główna » Koncepcja pracy przedszkola

   

 

 KONCEPCJA PRACY 

  

 

 

 

  

 

 Przedszkola Miejskiego Nr 14
w Chełmie
na lata 2010-2015

 

Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty 
oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności na podstawie programowej wychowania przedszkolnego, 
programach autorskich, Statucie Przedszkola.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168, poz. 1324)
Ustawa z dnia 19 marca 2009r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 56, poz. 58)
Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r. (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009r. Nr 4, poz. 17)
Programy autorskie:
„Poznaję świat, twórczo działam” H. Kiełb, H. Janiuk
„W zdrowym ciele zdrowy duch” A. Szwarc
„Bajkowa Europa” M. Gugała, H. Janiuk
„Rosnę z muzyką” M. Piech, M. Pilipczuk
Statut Przedszkola Miejskiego Nr 14 w Chełmie  „Jesteśmy kreatywni”       
Nazwa: Przedszkole Miejskie Nr 14 w Chełmie „Jesteśmy kreatywni”   
 
Cele strategiczne
 
  •  wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności kreatywnego wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz działalność plastyczną;

 

  •  wyzwalanie twórczej postawy dziecka podczas poznawania otaczającego świata na podstawie doświadczenia i eksperymentowania;

 

  •  rozwijanie postawy otwartości i oryginalności w poszukiwaniu rozwiązań;

 

  •  budowanie pozytywnego obrazu własnego „ja”

 

  •   wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;

 

  •   kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;

 

  •  stworzenie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwości fizycznych i intelektualnych;

 

  •  troska o zdrowie i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;

 

  •  zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej;

 

 

  Nasze przesłanie
 

 

„Owoce dojrzewają w słońcu – dzieci w świetle miłości”

 

„ Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą” 

„Powiedz mi, a zapomnę pokaż, a zapamiętam pomóż wziąć udział a zrozumiem…” 

„Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym,

kim stać się może".